HTML

90

A 90-es évek sose érnek véget! Hubba-Bubba rágó? Prehistoric 2? Családi mozidélután a Disneyvel? Ugrin Emese? Hasbro? Talapa János? Tépőzáras védőszövet a BMX vázon? Mindez egy helyen! Zene, sport, számítógép, tévé, mozi, politika, közérzet, mindennapok, szigorúan szubjektíven.

90-es évek a Facebook-on

Ennyien olvastok

Friss hozzászólások

Kapcsolat

Ha valami ötleted, vagy észrevételed van akkor ide írj: 90esblog@gmail.com

The Neverhood

2010.01.21. 18:02 :: BrunszvikTeréz

 

Tim Burton is megirigyelhetné ezt a csodálatos világot. Birbegybuty figura slattyogva delirál a Birbegybuty világban. Enyhén autista elhajlásokkal és kolosszális zenével.

 

 

 

Félreértés ne essék. Nem vagyok nagy gémer, sem PC guru. Ha már kategorizálni kéne, én vagyok a láma júzer, aki a boltban inkább a kéket kéri, teljesítménytől függetlenül és csak azóta tud igazán dolgokat csatlakoztatni, amióta van USB port.

Mikor Doom-ot játszottam Süsü haverom alagsori szobájában, kértem, hogy halkítsa le, mert féltem a szörnyek hangjától. Továbbá életenergiánk megőrzése érdekében én lőttem és Süsü célzott. Számos pályát vittünk így végig, én voltam a sikoltozós lelkesedés, Süsü pedig a megfontolt és hozzáértő harcos.

De aztán TZ haverom megmutatta ezt. Mindenki életében van egy meghatározó játék, amitől nem bír szakadni. Ezek száma nyilván habitus és vizsgaidőszak függő, de kétségtelen, hogy létezik a jelenség. Nekem ez a The Neverhood.

A Neverhood világa

A fiatal fejlesztőgárda összeállt a DreamWorks-szel és majd 5 tonna gyurmából elővarázsolták ezt a sajátos nyelvezettel és látvánnyal bíró világot. Felhasználták az akkori legmodernebb technikát és bedigitalizálták a gyurmavizíót. Mindenestül! Itt nem voltak 3D-s effektek, vagy "shader modellek", itt csak ötlet volt és szívós meló. Gyurma környezet, gyurma alakok, gyurma mozdulatok, gyurma mimika, gyurma poénok.

  

Ahogy feltűnik a játék kezelőfelülete, láthatjuk, hogy ez is gyurma. Miután kiválasztottuk, hogy elindítjuk a játékot már fel is bukkan az első szoba, ahol főhősünk, Klaymen bájos horkantgatások közepette magzatpózba kuporodva szundikál. Klikkelünk, s az felkel. Ezzel kezdetét veszi a feledhetetlen kaland. Furmányos feladatok, zseniális megoldások, és rengeteg papírmunka. Merthogy, minden kütyü, gomb, felirat, rejt valamit magában, ami kellhet valami máshoz. S ha balga módon ezeket csak díszítő elemnek fogjuk fel, s nem hányjuk papírra, akkor slattyoghatunk vissza, gondolkozhatunk, és szívhatjuk a fogunk "ezek beteg állatok bazdmeg" felkiáltások közepette. Fő feladatunk, hogy kitaláljuk az emlékezet kieséssel és látványos tudathasadással küzdő Klyamenük részére, hogy mi is történt itt valójában. Kazettákat kell gyűjtenünk, ahol Klaymen barátja Willie tekercsről tekercsre elmeséli nekünk Neverhood történetét, és azt, hogy Klaymen miért is van egyedül ebben a világban, hogyan teremtődött meg ő maga.

A könnyebb megérthetőség végett vegyük sorra a szereplőket.

Klayman: A hős! Willie segítségével teremtődött meg, és Hoborg magjából lett. (Itt nem térek ki a soviniszta mítosz keltése miatt érzett mély fájdalmamra, törekszem koncentrálni a dolgok fiktikus voltára. Ezzel nyugtatva magam, pedig elfogadom, hogy a férfiak néha vágynak nő nélküli létre, és ez leginkább a PC-s játékok világa. Továbbá, ha éhes lesz, úgyis kijön kajálni.)

Hoborg: Quater hatodik gyermeke (hét van neki), ő kapta meg a koronák egyikét (abból is hét van). Ő termetette ezt a világot a Szent Gyurmából, és ő teremtette Kloggot is. Aki törvényszerűen fellázadt teremtője ellen. Paradicsomi lét ide vagy oda, és ebből lett aztán a sok galiba. Mert Hoborg mély álomba merült a merénylet miatt – hogy elvették a koronáját – és így Klogg uralkodhat helyette. A neve azt jelenti: "nagy szív" (Hoborgé).

Willie Trombone: Quater negyedik fiának, Ottoborgnak a gyermeke. Emigyen pedig királyfi – mert Ottoborg is kapott a 7 koronából – így tudja, milyen galád is Klogg tette. Továbbá mint jól nevelt arisztokrata leszármazott, ösztönösen is az elárult uralkodó pártjára áll és a partizán felkelésbe vetett hitéből adódóan, megteremti Klayment. Valószínű a sok egyedülléttől, vagy a további spekulációkra okot adó belterjes arisztokrata szaporulatból adódóan, Willie kicsit debill, de pont a környezetbe illik.

Bil (Igen, egy l-el): Egy óriási robot, aki segített Hoborgnak elhozni a gyurmát. Ottoborg egyik robotteremtménye. Willie-vel jó barátok. De Klogg egy kicsit átprogramozta, így először nem túl kedves. A teljes neve pedig "Big Robot Bil". Kedvenc játszótársa egy kis plüss Maci.

Klogg: Amint már említettük, Hoborg első teremtménye. Elégedetlen volt sorsával, felül akarta múlni alkotóját. Ha úgy érzitek, volt már ilyen a világtörténelemben, ám legyen, én nem mondok ítéletet.

Van még itt egy szörny, aki szanaszét robban egy TNT-s "embertől", meg van itt varjúszerűen vinnyogó, soha el nem repülő...madár(???). A játék élvezeti értékét még a kolosszális zene is fokozza. Terry Scott Taylor bluesénekes készítette és rengeteg díjatt elvitt. 2001-ben újra kiadták önálló hanglemezként. Vicces, kurvajó, sosem unalmas.

Záróakkordként itt van nektek az egyik zseniális összekötő videó egyike, itt a zenéből is ízelítőt kaphattok.


24 komment · 1 trackback

Címkék: dreamworks klayman the neverhood scott taylor

A bejegyzés trackback címe:

https://90es.blog.hu/api/trackback/id/tr371690728

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 90es 2011.01.12. 22:05:30

[...] something about 90es[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.01.21. 20:27:01

A mai napig nem csináltak hasonlót. Sajnos tudtommal anyagilag meg is bukott, az akkori, mainstream-nek számító megoldásokhoz képest túl szokatlan volt.

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2010.01.21. 20:34:21

Eszméletlen jó játék ez, soha nem készült ehhez fogható (így, gyurmából legalábbis én nem tudok róla) alkotás. És a zene no meg a poénok? Fenomenálisak.

bbalint85 2010.01.22. 01:00:37

Legjobb. Amúgy ha szigorúan, mint játékot vesszük hát elég szar volt, pl mikor 50 képernyőn keresztül kellett gyalogolni egy videókaziért, nyilván mindenki az 576kbyte leírás alapján nyomta végig, olyan hülye feladványok voltak benne. Mindenesetre a zene meg a hangulat meg a gyurma klasszikussá tette az biztos. A videóbejátszásokat filmként nézte mindenki, kaktuszszörnyes klasszikus. Valamint meghalt a végén a robot és feltámadt azt sose értettem teljesen...

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.01.22. 01:41:50

Még mindig itt pihen a CD a polcomon. Voltak gyilkos pillanatai (5 perces folyamatos, lelőhetetlen böfögés), ami morbid poénnak jó volt, de játéktechnikai szempontból kicsit frusztráló, viszont az alapötlet, a sztori, a karakterek és a kivitelezés annyira eredeti, kreatív és magával ragadó, hogy tényleg könny csordul az ember szemébe, főleg, ha arra gondol, mit kap játék címén ma és feltehetjük a kérdést: hová tűntek a kreatív játékfejlesztők?

(Megválaszolom én: itt vannak ők, csak a kutya sem kíváncsi az ötleteikre, amióta játékkal dollár százmilliókat lehet keresni és sem ötlet, sem fantázia nem kell hozzá, elég csak egy tucat élet és vagyonellenes cselekedet elkövetésének lehetőségét jó sorrendben a játékos hatalmába adni.)

Johnny336 2010.01.22. 11:46:21

Sokat játszottam vele, de sajnos elakadtam...a vizköpködés a harangokba az valami kolosszális ötlet volt :D

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2010.01.22. 14:48:11

A valaha volt leghangulatosabb játék, de nekem is csak pár éve sikerült kivinnem a leírás alapján. De még így is élmény volt, főleg az a fergeteges parti a végén, ami lezárja a történetet.

@bbalint85:
"Valamint meghalt a végén a robot és feltámadt azt sose értettem teljesen..."

Nem néztél Dallast? :)

Amade (törölt) 2010.01.22. 19:44:53

Ez volt az első játék, amit 13 évesen végigjátszottam XD!!!! Agyhalál, de gyerekfejjel kibírtam... :D
És sajnos játszottam doomot is :(

Amade (törölt) 2010.01.22. 19:45:25

Ja, jó volt fölidézni! :P

bej Kutyej · http://uzsidoboz.freeblog.hu 2010.01.23. 18:16:33

Na, ez egy igazi klasszikus! Anno még csináltam egy kis fan-oldalt és klubot is hozzá, sajnos akkor kevesen ismerték Magyarországról, viszont annál több külföldi csatlakozott, az egyikükkel még személyesen is találkoztam - azt is mondhatnám, a Neverhood által szereztem egy barátot. Mondjuk az 50 képernyőn keresztül mászkálás idegesített engem is!:D A zenéjét is sikerült beszereznem hosszas keresgélés után. Úgy tudom, PS-re kijött két folytatás is, a Skullmonkeys és a BoomBots is, de ezek csak lazán kapcsolódtak a Neverhoodhoz.

dajkag 2010.01.23. 21:51:08

Egyszerűen imádom! Nem is tudom hányszor játszottam végig:)

BrunszvikTeréz 2010.01.28. 12:02:22

@bej Kutyej: igen, kijött, és tervezték, hogy lesz még folytatása. Meghogy az egész mitológiában szereplőknek lesznek majd külön-külön útjai, játékai. De sajna nem jött eddig össze nekik.

sweet_child 2010.02.07. 21:25:50

Hogy ez mekkora játék volt. '99 nyarán találkoztam először vele. Befejezhetetlennek tűnt. Többen próbáltuk megoldani, aztán emlékszem unokatesómmal még a '2000res éveket is ezzel nyitottuk, '99 szilveszter éjszakáján neki álltunk játszani vele:DD Azóta csak egyszer játszottam vele, és egyszer sem sikerült végig vinni. Most a por fedi, de ez a post felhívta rá a figyelmemet.. lehet jövőhéten kipróbálom megint :)

borosjano 2010.02.10. 13:50:58

Sziasztok!

Volt egy másik nekem nagyon tetsző zene is, miközben ezt kerestem találtam néhány másik videót a játékról:

www.youtube.com/watch?v=ZHsphhYpkTw
www.youtube.com/watch?v=d50b9o3vBiI

Viszont nem találtam meg az én kedvencemet. Ha jól emlékszem, csak a demo alatt szólt ez a zene, fütyörésztek benne.

Rémlik valakinek valami? :)

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2010.02.10. 14:12:23

Hogy miért is nem látom a kommentem, rejtély...

borosjano 2010.02.10. 21:02:50

@retekblog: Köszi, de sajnos nem ez. :( Ez a szám szerintem csak a demóban szerepelt, a teljes verzióban nem. Azért köszi :)

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2010.02.10. 23:59:36

@borosjano: Hát, megnéztem, a demóban kizárólag ez szól: www.youtube.com/watch?v=ppkBUXKjLw0 ebben sincs fütyörészés, továbbá meg van nekem a teljes soundtrack, de abban sem találtam más fütyörészős dalt (hacsak nem számítjuk a fütyülős-kalapácsos-ujjráverős rádióműsort) Úgyhogy feladom! :-)

Nem lehet, hogy a werkfilm alatt szólt?

borosjano 2010.02.12. 09:04:15

@retekblog: Elbizonytalanodtam. Arra emlékszem, hogy anno a PCGuru magazinban volt a demo, abban a verzióban szólt ez a dal. Viszont utána bárhol találtam demokat, már egy kicsit kifinomultabb volt maga a játék is, illetve a zene is más volt alatta. Lehet, hogy az valami korai verzió volt, nem tudom.

Leszedtem most is több helyről a demot, de sajnos nem nyert egyik sem. :(

Azért köszönöm a fáradozást :)
Én már feladtam :)

2010.02.28. 20:30:10

tegye fel a billentyűzetet, aki öt percnél kevesebbet töltött a böfögős gombánál =)

BrunszvikTeréz 2010.03.01. 10:42:28

@VulpesVulpes: A böfögős gomba, azért mikor már harmadszorra vettél belőle és az életben nem akarta abba hagyni az kb olyan volt,mint a folyosón sétálás.

Lencsemano07 2010.03.19. 22:47:44

Én ezt csak most ismertem meg, de a gyurma miatt neki futottam, nagyon beteg :D :D :D

bej Kutyej · http://uzsidoboz.freeblog.hu 2010.03.22. 15:59:04

A rádiósok közül ez volt a kedvenc zeném:
www.youtube.com/watch?v=mj9-tdgH1ME
Meg ez:
www.youtube.com/watch?v=P39zckbqymM

@borosjano: fütyülősből én is csak azt a két számot tudom, amit már írtatok. Ebben nem fütyülnek, de ez szól a werkfilm alatt:
www.youtube.com/watch?v=kU9bKmRF_6g

Lord_M_ 2010.04.01. 15:19:27

nagyon jó kis játék, és sikerült végigjátszani anno is segítségnélkül... a büfögős gombánál meg én csak egy büfiig vártam... viszont pár hete odaadtam a gyereknek (8 éves) küzdjön vele... (inkább ezzel mint GTA)... nahh ő büfögött 5 percig... amúgy neki is tetszett...

"Kléééééyem... áááp híír"...

na meg az el nem fogyó cetlik lent először Vili-től, aztán meg Klog-tól...

Én az egérlyuk-nál hullajtottam ki a hajamat... az rettenet...

Bumpi 2010.05.28. 11:39:22

nekem a skullmonkeys megvolt
süti beállítások módosítása