HTML

90

A 90-es évek sose érnek véget! Hubba-Bubba rágó? Prehistoric 2? Családi mozidélután a Disneyvel? Ugrin Emese? Hasbro? Talapa János? Tépőzáras védőszövet a BMX vázon? Mindez egy helyen! Zene, sport, számítógép, tévé, mozi, politika, közérzet, mindennapok, szigorúan szubjektíven.

90-es évek a Facebook-on

Ennyien olvastok

Friss hozzászólások

Kapcsolat

Ha valami ötleted, vagy észrevételed van akkor ide írj: 90esblog@gmail.com

Bonanza Banzai-Induljon a banzáj

2010.01.02. 19:25 :: Bettie Page

Év: 1989

Tegye fel a kezét, aki nem óbégatott soha a karjait rázva egyetlen házibuliban sem erre a számra. Húsz éves a dal, húsz éve nincs olyan házibuli, ahol ne kerülne elő éjjel kettőkor közvetlenül a Kör közepén állok, de még a Sej ribizli, piros bicikli előtt. Egy mondatba sürítette bele a rendeszerváltás korának életérzését – a jövőd még nincsen, a múltad már nem kell – az akkor erős túlzással iskolai zenekarként indult szintipop trió. Az első sláger az első albumról, hamarosan aranylemez lett, és elindítottak egy új stílust. Sokan próbálkoztak még a Depeche Mode-os hangzással, a szintipoppal, de sem a Dr Beat, sem a Popular, sem Kozmixék első együttese az 5let nem ért el akkora sikereket, mint Ákosék. Lehet fanyalogni, lehet ódivatúzni, de az Induljon a banzájt még ma is mindenki elénekli álmából felébresztve is.


76 komment

Címkék: ákos szintipop depeche mode bonanza banzai induljon a banzáj

A bejegyzés trackback címe:

https://90es.blog.hu/api/trackback/id/tr251640184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mérges gomba 2010.01.02. 20:13:37

"jövőd még nincsen, a múltad már nem kell" hogy pontosak legyünk:)
amúgy én nagyon szeretem ezt a számot

tucano 2010.01.02. 21:38:22

Felteszem a kezem, utáltam, mint a szart, és azóta se változott a véleményem. Nem is szólva Miskolc büszkeségéről a zálogházi rokkerről.

TorrenteXY 2010.01.02. 21:39:07

Nagyon adja. Kedvelem. Úgy tűnik annyira, hogy még indavideóra is feltöltöttem! :)

www.indavideo.hu/video/Bonanza_Banzai_-_Induljon_a_Banzaj_2

Házibuliról annyit, hogy a mostani szilveszteri bulira már senki se hozott cédét, mert úgyis ott van a youtube. Persze net pont nem volt, így hallgathattuk a házigazda kedvenc minimaltechno-mixeit. Az egyetlen jó szám este a Himnusz volt. Szerencsére a buli többi része penge lett! :D

2010.01.02. 21:43:49

Én pedig imádtam a Populart.

Víz alá merülnííí
Az lenne jó megmerülni
Ne legyen levegőőő
Ne legyen gondolat terelőőő...

:)) Vagy valami ilyesmi.
Nincs meg valakinek véletlenül?:)

fkorbi 2010.01.02. 21:45:11

hű, én sosem szerettem ez a számot, még akkor sem, amikor aktuális volt :)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.02. 21:53:46

Ezzel a szammal a Bonanza Banzai egy klasszikust alkotott.

Szokol 2010.01.02. 22:03:50

A Bonanza maga is egy klasszikus.
Ezen a vonalon azóta sem sikerült senkinek komoly sikert elérni.

borovi 2010.01.02. 22:09:16

@SirJohn: Ez a szám valami rettenet...

festéktüsszentő hapcibenőke 2010.01.02. 22:10:43

azért az 5-let nem volt a Kozmix elődje, csak mert a Hozsó ott erőlködött...
ennyi erővel a New Times is lehetett volna.. :)
amúgy az Induljon a banzáj örök klasszikussá vált - egyik nap melóból hazafelé a valamelyik rádióadón megszólalt, de jó is volt!

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2010.01.02. 22:16:58

Na végre!
A posztírónak igaza van, a rendszerváltás furcsa melankóliáját nagyon jól visszaadta a BB. S tegyük hozzá, hogy ők nem lelketlen Mode-utánzók voltak, mint a Dr. Beat, hanem egy teljesen sajátos, mélabús, "távoli" stílust találtak ki maguknak. Az első három albumuk ma is hallgatható, élvezetes (Induljon a Banzáj, A jel, 1984.).

Két tojásos hottentotta 2010.01.02. 22:17:31

Ákos első és utolsó figyelemre méltó projektje volt a Bonanza.

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2010.01.02. 22:21:05

@Traktorka: A Popular nem volt rossz, na de ők masszívan a Mode nyomdokain haladtak. Hát ez a "Víz alá merülni" is... Dave simán elénekelhetné angol szöveggel. De nem mondom, hogy tehetségtelenek, mert nem azok.

scsaba1 2010.01.02. 22:23:06

Alap.

De ide kívánkozik a pár évvel későbbi "Valami véget ér is". Nem volt olyan házibuli a '90-es években, ahol le ne ment volna a lassú-blokkban valahol a November rain és a Ten Sharp: You között.

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2010.01.02. 22:26:03

ákost az ikonig tartom zenésznek. onnantól megmondóember lett, és elvesztette a hitelét.

Kata78 2010.01.02. 22:27:22

@ormotlan: ez ertelmes hozzaszolas volt.....

Rob67 2010.01.02. 22:27:53

A cikkírónak: akkor én felteszem a kezem, mégha le is leszek hányva...
Olyan szinten rühelltem ezt a dalt világ életemben mint állat. Borzalmas dal.
A mondanivalója maximum a hajnali hullarészeg lázadás lendülete... Ennél azért többre volt szükségem.
Ergo, egyetlen házibulin sem énekeltem.
Az Rgo-t sem szerettem :)

2010.01.02. 22:27:59

@G.d.Magister:
Igen, abszolút igaz, nincs mit tagadni. De nemtom, én akkor is oda meg vissza vagyok tőlük.:)

Meg volt még a Kortásak (asszem) őket is szerettem.:)Nyertek valami szillagszületiket is.

Kata78 2010.01.02. 22:29:07

@Bettie Page: ezzel pedig csak egyet erteni lehet. szvsz.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2010.01.02. 22:31:10

had tegyem fel a kezem, mindig is utáltam, ezt is, meg mindent, amihez k. ákosnak köze volt/van. illetve pontosítok, nem utálom, hanem rühellem, nem is, hanem képtelen vagyok elviselni. eljövök abból a házibuliból is, ahol ez szól.

hol van ákos az ace of base-hez képest vagy whigfield, rednex, blünchen, fun factory vagy szandi....soroljam?

nincs és nem volt tisztában azzal, milyen korban él...

egyébként, ha vmi hasonló szövegvilágú muzsikát akartok, akkor ott az európa kiadó, az legalább hiteles, bár belecsúszik a 80as évekbe...mindenesetre mélyen megvetem a bonanza banzai és ákos tevékenységét! :D

körúti kis vörös 2010.01.02. 22:31:51

Populär nagyon nagy! kár hogy csak egy lemezük lett... viszont ha valaki Dr Beattel ki tudna segíteni, azért hálás lennék.

ormotlan: hallod, sok szabadidőd van... :)

kétségtelen nem ez a legmélyebb tartalommal bíró dalszöveg a poptörténelemben, de azért klasszikus. most mért, ennél nagyobb idióta szövegek is vitték már a prímet a világon...

OFF: 9 nap múlva DepeCHe MODE Budapesten!!!!

scsaba1 2010.01.02. 22:32:35

Egyébként a napokban a Radio Neo-n lement a Coming Around. Aszittem lehidalok. A Slágeren ilyen elképzelhetetlen volt.
www.youtube.com/watch?v=0LHtAouK0fg

(Igen: nagy fan voltam a '90-es évek elején. Fekete ruha, Bonanza-jel, BS koncert - minden megvolt. Még oldalt nullásgéppel felnyírt, felül csíkban hosszúra növesztett Ákos-copfom is volt.)

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2010.01.02. 22:33:29

@Rob67: pedig az r gora lehet részegen órbégatni, hogy ballag a csutoraa szájában katona lálálálálá

insight 2010.01.02. 22:33:34

Igen-igen, az 5let-ben nyomta anno Hozso, Lala (és egy rövid ideig én is) meg a New Times-ban. Akkoriban "manager" (Fábián) nélkül esélye sem volt ebben a műfajban egy induló bandának a BB mellett, pláne ha vidéki csapatról volt szó. Lala kezdetben még Hozsó nélkül próbálkozott a New Times-szal, később a néhai szegedi Cremona és Crash tagokkal is nekifutott, végül immár Hozsóval (és az ő kapcsolatai segítségével), más stílusban lett ismert Kozmix fedőnév alatt, aminek zeneileg már semmi köze nem volt/nincs az említett zenakarokhoz.

Ettől függetlenül az Induljon a banzáj! kötelező volt anno minden buliban...

körúti kis vörös 2010.01.02. 22:33:58

@Bastille: hááát, azért egy Ace of Base-t vagy Fun Factoryt egy lapon említeni... kapásból más stílus, sosem lesznek átfedésben. vagy Rednex... hehe, az aztán a magasművészet.

2010.01.02. 22:35:11

@Bettie Page:
ballag a Szikora mer' rájött a szapora...:D

körúti kis vörös 2010.01.02. 22:35:34

@scsaba1: jah, tudnak ezek az új rádiók azért... ClassFM meg Depeche-ritkaságokat szokott játszogatni

2010.01.02. 22:38:10

@lollancs:
rednexhez egy kis okoskodás:
a "redneck" angolul parasztot jelent(attú vörös a nyaka, hogy leégett a kapálástú), szóval érted, hogy mé' vótak olyanok, amilyenek...:)

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2010.01.02. 22:38:10

@lollancs: épp azért mondom, hogy nem volt tisztában a 90es évekkel áki, az az évtized a szerethető gagyié. nyílván nem kell sem engem, sem mást komolyan venni, aki felemeli a kezét. modjuk a depis mode is borzalmas. (megj.:szerintem!)

mutatok jó zenét: www.youtube.com/watch?v=OsbbVJjFGaY

körúti kis vörös 2010.01.02. 22:39:29

@Bettie Page: hehe, nem mi?

kerestem ma egy ideig, aztán feladtam, gondolom, most hogy újra masterelték az albumot, leszedették mindenhonnan a netről...
mai újévi köszöntőnek küldem fel facebookra barátaimnak a Valami bizarr dolog c. számot...

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2010.01.02. 22:41:22

@lollancs: ó valami bizarr dolog újrahangszerelve legjobb, hétfőn játszották az a38-on. gitárral durván. kozmixlala is ugrált rá:)

körúti kis vörös 2010.01.02. 22:44:14

@Bastille: wwwwááááááááá ez a link... hát ízlések és pofonok, legalább kulturáltan fejeztük ki magunkat. (büszke vagyok, amilyen komment-hangnemek vannak, fúj)
te tudod...
a gagyi nem szerethető, egy egész évtizedig tuti nem... én is elugrálok az It's a Beautiful Life-ra, de azért nem minősítem a jó zene kategóriába.

az hogy MODE depis-e, napokig fejtegeném, de nem fogom, mert a Mode-ot szeretők és nem szeretők olyan alapvetően különböző dolgokat hallanak ki belőle, hogy nincs közös vitaalap. nekem az életem legnagyobb zenei boldogítója a Depeche.

körúti kis vörös 2010.01.02. 22:47:02

@Traktorka: poén volt a rednex, minden falunap kötelező örgekotthona-fellépődala azóta is

PiszkosFreddy 2010.01.02. 22:49:05

Annyi tehetséges,különleges,és jó magyar zene,és zenekar közül miért ezt az epigon fost emlegeted....

körúti kis vörös 2010.01.02. 22:49:07

@Bettie Page: elvileg küldem üzit... csak nem vágom itt a rendszert :)

volut 2010.01.02. 22:50:34

"Így jó a lőre, szőlő már nem kell"
"Borból jó a kannás így is megy a tánc. Ha szőlőérzékeny vagy, igyál tablettáááást!"
(IHM- bazi nagy lagzi)

_nyuszi_ 2010.01.02. 22:51:50

Bettie Page a küldés királynője! :)

volut 2010.01.02. 22:53:53

ja és: Sej, ribizli, piros bicikli, lálálálálálálálálálálá! Mámo temerav, gyerekek!

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2010.01.02. 22:54:25

@lollancs: persze én is csak ugratlak. ostoba dolog hasonlítgatni egymáshoz zenekarokat, ha nem egy a műfaj. biztos azért nem szerettem sem a bonanza-t, sem pedig a mode-ot, mert a nálam egy évvel idősebb unokatesóm rajongott értük, ezért valahogy meg kellett különböztetnem magam, végül köszönöm ezt neki. de akkor még egy csodás zene, meg egy jóccakát mindenkinek.
www.youtube.com/watch?v=v3sNARLNu_Y

2010.01.02. 22:55:23

@Bettie Page:
Ez kábé olyan, hogy ahány ember, annyi féle, EZÉRT annyi féleképpen hallja/értelmezi ugyanazt a zenét.
Én bevallom halálosan unom az Induljon a Banzájt, de tény, hogy a Kört még annál is jobban.D:D

2010.01.02. 22:58:27

@Bastille:
"bananas, melones..." váháháááá!:D:D:D

Kata78 2010.01.02. 22:58:39

Orok hala... megint 15-nek erzi magat az ember :) nah szerencsere nem Little, de attol meg remek erzes. Koszonom

Bérgyilkos Bohóc 2010.01.02. 23:04:06

@Bastille: Ez jó zene? Ez egy fos!
Látod ilyen egyszerű.
Mindig is bírtam, amikor jön a megmondóember benyögi, hogy milyen rossz az ominózus zene, és nagyon meg akarja mutatni, hogy ő mennyivel különb, majd belinkeli a kedvencét. (ami meg a kutyát nem érdekli).

körúti kis vörös 2010.01.02. 23:11:12

naaaa, szépen. úgy örültem, h kulturáltan megy a duma.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2010.01.02. 23:12:39

@Bérgyilkos Bohóc: én pedig "mindig is bírtam, amikor jön a" bérgyilkos bohóc és nevéhez nem méltó módon nem érti az irónia csodás eszmevilágát.

csak a tisztesség kedvéért: the doors, john coltrane, miles davis, charles mingus, camel, pink floyd, balaton, európa kiadó, trabant..etc. ezekkel a zenékkel savazz, minden többi vicc.

rnr :) (de pl az 1984 c. szám megvan abb-tól? nem kell túl sok gógyi, h rájöjj, miből merített k.ákos)

sebaj, én szeretek mindenkit! és akkor is éljen soká a fun factory!

bean 2010.01.02. 23:20:11

Na csak hogy helyén legyenek a dolgok, 1986-ban a kis Ákoska indul a Csillag Születikben és 1988-ban fut be a BB. Ezután lehet énekelni hogy bűnösök közt ártatlanok csak hánynom kell tőle.

Kata78 2010.01.02. 23:29:38

@bean: Azert, mintha a BB-bol valaki meg lett volna Akossal a Csillag Szuletiken...

A hitelesseget amugy mar reg bukta, de az egy masik furom temaja.

Bérgyilkos Bohóc 2010.01.02. 23:37:37

@Bastille: Rá se nyomtam a linkre, mert mint mondtam, speciel engem nem érdekelt. Utólag már megnéztem, de amit mondtam, annak köze nincs ahhoz, hogy ironizáltál-e vagy sem. Ugyanis nem az iróniás részre utaltam, hanem amikor leírtad a valós kedvenceidet is(fentebb, Európa Kiadó. Azt hittem a linken is hasonló zene van), és a tényen mit sem változtat, hogy meg akartad mutatni, hogy "bezzeg te"...

kunbelaba 2010.01.03. 00:11:54

Ez a zene akkor is szar volt, most is szar, és szar is lesz. Kishazánk nem tudja kinőni magát, és ha a retródivat már nem lesz divat, akkor mi lesz itt?

stevy 2010.01.03. 00:23:09

Meghallgattam, magamba szálltam, hamut hintettem a fejemre, felköptem és alámásztam - DE AKKOR IS RETTENET!!!

Páneurópai Harci Kos 2010.01.03. 01:14:27

Már akkor is utáltam, mint a szart.
most se különbözik a véleményem róla.
szóval én erre tuti nem csápoltam.

Bambika 2010.01.03. 01:51:08

Lényegében egyik szarabb mint a másik... Hányok ha meghallom, semmi nincs benne.

ac3^BB 2010.01.03. 01:56:34

a BB alap, nem is erdemes errol vitazni :)

usm 2010.01.03. 02:16:09

ákosnak és a bb-nek egy baromi nagy szerencséje volt (pontosabban kettő). az egyik, hogy sikerült meglovagolniuk egy döbbenetesen nagy dm lázat 89-90 körül. ők voltak a magyar depesmód. és, hogy miért nem pl dr beat? mert ők lettek kiválasztva. de erről fábiántibi bácsi vagy ede többet tudnának mesélni. egyébként a dr beat zeneileg sokkal jobb volt. érdemes megfigyelni a garam p vs hauber zs vagy menczel g zenei munkásságát, de akár a popularos srácokét is.
a bb-nak két gyengesége volt: a zene és az ének. biztos sokat fejlodott akos, de anno néhány számnál tovább sosem bírtam a koncerteket.
nekem pl ez is sláger: "úgy érezte mindenki átvágta..."
mert akkor voltam 16.

BKV reszelő 2010.01.03. 04:33:18

@tucano: "zálogházi rokker" DDDDD

Ezen konkrétan beszartam ! Szóval nem csak nekem tűnik viccesnek nylonrokkerpatakyzálogházasbiboldófélciányattillácska, amikor véreimezik, amikor a koncertjén a magyarság mellett kiáll és burkoltan zsidózik...miközben zacizik is kissé ? DDDDDDDD Golyófejű nylonrokker...fos ember fos zenét csinál.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.01.03. 05:28:27

@BKV reszelő:

Hogy milyen ember, az egy dolog, de a kör közepén hányok azé jó szám volt tőle. :D

s.e.c 2010.01.03. 07:28:15

Pataky egy segg. Magyarország egyik legégőbb zenésze(?). Állandóan erőlteti hogy mekkora magyar közben meg 20 éves lányokért hagyja el a családját. Álszent faszfej, utálom. Fiatalon még szerettem a zenéjüket úgy ahogy, de egy ideje már csak egy szánalmas faszfejnek tartom és ha meghallok egy edda számot el kell hogy kapcsoljak, még ha tetszene is...

sh4d0w 2010.01.03. 07:34:00

@usm: javaslom, hallgasd meg a Dr. Beatet, meg a BB-t ugyanabból az időszakból... aztán rájössz, hogy zenében sem veszi fel a versenyt a BB-vel a Beat.

"Iskola, iskola... óúó, tömik a fejed, fizika, kémia..."

Ettől még kedveltem a Beatet is, meg persze megvolt az 5let is, Popular is... de így mai szemmel visszanézve az akkori zenei kínálatot, a Banzáj magasan verte ezeket a csapatokat. Kár, hogy ma már nincs értelmes zenekar, aki folytatná ezt a stílust itthon.

@lollancs: én is azt gondoltam egy ideig, hogy csak a Mode... aztán előjöttek a SOFAD-dal... mostanság meg rátaláltam a mesterekre: Kraftwerk, Klaus Schulze, Tangerine Dreams. Schulze még ma is zenél, nagyon komoly, amit nyom.

nemecsek ernő áruló 2010.01.03. 08:29:26

Érdekes házibulikba jársz te. :) A szám nem rossz, de se Edda, se Bonanza nem szokott szólni nálunk. Sejj ribizli meg végképp nem! Ennyire nem vagyunk igénytelenek. XD

2010.01.03. 09:31:17

Anno általánosban "divatból" mi is Bonanzások voltunk, de szerencsére hamar leszoktunk róla. Bár nem tartom rossznak, amit a BB csinált, főleg nem Ákoska hiperintellektüellnek látszó, magaskultúrának álcázott überfos "produkciója" mellett.

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2010.01.03. 10:26:53

@GerzSonka: ehehe iróniáról még nem hallottál? amúgy nálunk sem szokott szólni sem edda, sej ribizli, ki is ugranék az ablakon...

haromt · http://90es.blog.hu 2010.01.03. 10:54:10

bár csak ez lett volna az egyetlen zene amit k.ákos életében csinál. mindenkinek jobb lenne most

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2010.01.03. 16:52:33

@Bettie Page:
Jövök és megmentelek mint Maverick Icemant. Ez a kis örmény méregzsák nem ér meg egy Sidewindert se, mindjárt kilövöm gépágyúval a MIG(Mikojan)-28asát

Seth Gecko 2010.01.03. 17:00:08

Hahh... Bonanza. A kommentek tökéletesen tükrözik azt a jelenséget, hogy vagy szeretik, vagy utálják - de ismerik és emlékeznek rá! Nem sok előadónak sikerül, legalábbis sokszor így vagyok ezen a blogon - ha itt nem látom újra, nem is emlékszem rá.
Akár így, akár úgy, de Kovács Ákos a médiában maradt, nem tűnt el a süllyesztőben, és az ismertségét nagy mértékben köszönheti a fikázótábornak.

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2010.01.04. 09:33:41

@Kurtz ezredes: késő kurtz késő. inkább gyere nézzünk south parkot.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2010.01.04. 11:07:16

Én sose rajongtam érte, az indiántánc után meg csak kedvesen megmosolyogtam. Az a szám nekem Kozsó szamurájos innunaki mananaki manana-e szintjére helyezte Ákost.
Viszont a mai napig meg nem fordult volna a fejemben, hogy ez a Depeche Mode hangzás ihlette zene volt.

ElviraMujito · http://www.mujito.com/ 2010.01.04. 11:31:08

BB jó volt, alap, kétség nem fér hozzá. Na de a Popular... hangzásban és dalszövegben nekem sokkal jobban bejött, még most is hallgatom néhanap. Ákos meg az indiántánc után nálam se rúgott már labdába, az egy korszak vége volt.

DArchAngel 2010.01.05. 01:16:01

Alap. Egyetem alatt a bulik egyik kötelező forrpontja, amikor együtt üvöltöttük - a részegségtől kicsit szétcsúszva - "...essen szét a háááááz!!...". Aztán mi is széjjelebb estünk.
Bulik már nem nagyon vannak, de még néha felzendül ez a zene, és még mindig megmozdulunk, kissé szétcsúszva ;)

Penya666 2010.01.05. 16:47:39

Anti bonanzara emlekeztek-é?

Blacksmith 2010.01.08. 06:39:37

Tessék pontosnak lenni, ez nem szintipop, hanem industrial techno. ;)

Leeroy of SMV Design 2010.01.15. 12:50:39

@Selkath: Pontosan így gondolom én is, azzal a kiegészítéssel, hogy míg a Bonanza jó volt zeneileg, az - ahogy fogalmaztál - magaskultúrának álcázott pop, amit azóta Ákos csinál, nagyon nem jön be személyszerint.
süti beállítások módosítása