HTML

90

A 90-es évek sose érnek véget! Hubba-Bubba rágó? Prehistoric 2? Családi mozidélután a Disneyvel? Ugrin Emese? Hasbro? Talapa János? Tépőzáras védőszövet a BMX vázon? Mindez egy helyen! Zene, sport, számítógép, tévé, mozi, politika, közérzet, mindennapok, szigorúan szubjektíven.

90-es évek a Facebook-on

Ennyien olvastok

Friss hozzászólások

Kapcsolat

Ha valami ötleted, vagy észrevételed van akkor ide írj: 90esblog@gmail.com

Green Day - Basket Case

2009.11.18. 13:32 :: haromt

Év: 1994

Nemzetiség: californiai

A szám, ami rendszerváltást hozott. Tinédzserek tömegei dobták a kukába narancssárga Devergo pólójukat a hatására. Raverek és diszkópatkányok hada felejtette örökre a hajzselét, hogy Billie Joe Armstronghoz hasonlító torzonborz fejre tegyen szert. A zene, ami igazán populárissá tette a punkot, egyben meg is ölve annak a valódi lényét. Persze kit érdekel, hogy a sok Moszkva téri gyökér gyűlölte, amikor mi akkor rájöttünk, hogy fekve hányni menő? És, hogy a csajoknak legalább annyira tetszik a szakadt farmer és a boroskólafoltos, lehasznált Dookie feliratú póló, mint az utcaseprőmellény? Egyszóval a Green Day odabaszott a 90s közepén.


26 komment

Címkék: punk green day basket case

A bejegyzés trackback címe:

https://90es.blog.hu/api/trackback/id/tr741534195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.11.18. 13:55:45

Vajon a strong enoughot meg a SoaD-összest ki fogja felrakni?

haromt · http://90es.blog.hu 2009.11.18. 13:55:55

ez van. az örmények zenélni is tudnak :P

Flankerr 2009.11.18. 14:13:40

Kiváló zene, és zseniális klip

kovacsattis 2009.11.18. 14:31:45

hogy szerettem áááázzzeeeee :)

Ernoke 2009.11.18. 14:31:54

ebben az évben a névnapomra green day-es pólót kaptam... még mindig megvan! és alapvetően ők voltak azok, akik a grunge fertőjébe taszítottak.:D

Ernoke 2009.11.18. 15:56:43

www.youtube.com/watch?v=0DUJXeGEtp8
ez még jobb volt.
"my mother says to get a job but she dont like the one shes got" - ezt meg 13 évesen kurvanagy bölcsességnek gondoltam:D

frikazojd · http://kocs.ma 2009.11.18. 16:47:40

ebben az éveben, osztálykiránduláson találtam a szálláson egy kazettát, amint nagyon fura-jó zene volt.. (mint később megtudtam: prosectura, aurora, green day) vidékiként fogalmam sem volt pánkokról, hiszen csak egyféle zene volt: sulibulis :D ez a kazetta meghatározta az életemet. így lettem programozó, boroskólával meg román dobozos vodkával. /szipp szipp könny/

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2009.11.19. 11:24:36

Hatttalmas volt. Emlékszem, kb. akkoriban volt az MTV hírekben Kurt Cobain öngyilkossága is...
A Green Day meg jött a Longview-vel, a Basket Case-szel meg a zseniális When I come around-dal.

Az Offspring mellett a Green Day is tehet arról, hogy 16-17 éves koromra legalja punk lettem, de szerencsére kinőttem belőle...:)

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2009.11.19. 15:35:27

hát nem tudom, elment a blog egy irányba. igazából hiányolom a tarkovszij posztokat, és az urh-t meg a kontroll csoprtot. a francia művészfilmekről kéne írnotok nem ilyen műpunkokról. ettől tökre pánikba esem. ennél még a denver az utolsó dinoszaurusz is jobb, meg vikidál minkét lábával.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.11.19. 15:45:14

@Bettie Page:
Persze, már készül a mozgásszínház és performansz a 90es években megaposzt.

haromt · http://90es.blog.hu 2009.11.19. 15:46:37

@Bettie Page:
hát most pánikolok, mert nem múlik a botrányos másnaposságom, amint felszámoltam írok egy 8 oldalas elemzést a Tükörről

Papi83 2009.11.20. 09:37:10

Ez mekkora zene. Lehet, hogy műpunk, de ezen a stíluson az offspringgel együtt sztem mindenki átesett. Ma is szívesen hallgatom:)

NIlovagja 2009.11.20. 22:17:37

Hihetetlen nagy zene. Meghatározó volt nekem is 15 évesen (monnyuk az már 2002 volt) az International Superhits kazijuk.
Papi83-mal egyetértek, műpunk, de az Offspringgel együtt hihetetlen sok gyereket vezettek be (észrevétlenül akár) a rockzene szeretetébe.:D

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.11.20. 23:40:04

Jaja, ezt már 1-2 évvel korábban kiadták Angliában, de valahogy nem kellett senkinek, aztán meg mégis. Az első slágerük a Welcome to the Paradise volt. Kb. mint a Blur, csak amerikaiban.

Persze muszáj minden gitármatyi kedvencére, a Good Riddance-re is kitérnem :))

haromt · http://90es.blog.hu 2009.11.21. 02:27:06

@Modor Tibi:
rendes műpunk mint én csak mint "time of your life" ismeri, és csak úgy mint Vészhelyzet-ben szerepló szám :D Mondjuk gitár szinten Polly/Egyszerű dal magasságában mozgott :)

Őrláng · http://autostat.hu/autos-forum 2009.11.23. 09:38:24

Érdekes, hogy a Greenday-nak mindig sikerül robbantania. Amikor én voltam gimnazista akkor rohanta le a világot az American Idiot album.
Valahogy mindig jókor rukkolnak elő valami újjal. Egyébként tök érdekes volt látni a fiúkat fiatalon. O.o
Mike még nem volt nyálgáj, Tré zseniális, mint mindig.
BJ szemfesték nélkül, hah.. :)

sweet_child 2009.11.25. 17:15:20

hmm az új punk hullám 94-től.. na ezaz ami nekem a legjobban tetszik. Nagyon örülök srácok, hogy ilyen videókat is bepostoltok néha napján.. mert a 90-es évek punkja nálam mindent visz.. ez a szám mutatta az utat a többi bandához, és emlékszem 12-13 éves voltam amikor megismertem őket, és az első eredeti lemezem a Dookie volt.. Ők meg az Offspring volt az egyik úttörője az úgymond californiai punknak (: nice

haromt · http://90es.blog.hu 2009.11.25. 17:36:39

@sweet_child: Hát ők is csak a Bad Religiontól tanultak :)Gyűlölöm californiát, de imádom az onnan eredő skate punkot. Régi Green Day, NOFX stb. Mondjuk a 90-es években annyira nem voltam oda értük, csak utána :) Persze a Dookie alap volt. 7.es voltam amikor nagyon hódított.

sweet_child 2009.11.26. 20:07:22

@haromt: persze a Bad Religion '80 óta van és az egyik legfőbb zenekar ebben a stílus irányzatban.. Én mondjuk egyszerre szeretem Californiát és a skate punkját :)Az biztos, hogy a '90-es évek ott mégjobban ragyogtak a napfénytől, de azt hozzáteszem, hogy mint a legtöbb dolog még a Green Day is jobb volt a 90-es években. A 2000-res Warning-juk na azt még szeretem (:

Amade (törölt) 2009.11.27. 20:14:33

De jó a Green Day-t itt látni! XD

irrelevant 2009.12.13. 21:19:56

Ez a menőség csúcsa volt annak idején.

Thresher 2009.12.14. 00:13:59

@Nincs olyan, hogy vidéki nagyváros:
Minden egyes betűjével egyet kell értenem... Az International Hits kazi(!) volt az amit konkrétan rongyá hallgattam. Ó, és amikor buszon azzal szórakoztál hogy tekerés közben pont a szám közé essél...

Az Offspring nálam is hittérítő volt, azzal a különbséggel hogy nem csak rockba, hanem a könnyűzenébe is ez vezett be. Pretty Fly ugye megvan? :P

FeroxX 2009.12.14. 03:06:55

hát ja jó is ez :) KoRn' amúgy lesz vagy legalább egy Bizkit ? =)

Napo 2011.07.03. 18:04:57

Green Day mindörökké!
süti beállítások módosítása