Mindegyikünkkel előfordult már, hogy nemi életünk keretén belül basztunk, keféltünk, kúrtunk, tosztunk egy jó nagyot. A Lantos utca 8. első emeletén viszont Tisztességes Emberek élnek, így az ő esetükben az ilyesmi teljességgel kizárható. Náluk segg, cici, nyögések és ágynyikorgás helyett a szex mindig érzelmekkel társul, sosem öncélúan tolakodó, vagy túlságosan harsány. Az Alma-presszó bársonyvörös konyakfátyol-gőzében elcsattanó, alig hallható cuppanással érzékeltetett szájrapusziknál bármelyikünk durvábbat smárolt egy nyolcadikos osztálybulin.
Gábor Gábor: Imádott évtizedünk végén néhány tudatlan, műveletlen, fogalmatlan sorozatrajongó képes volt teljes komolysággal állítani, hogy a magyar Jockey Ewing nem más, mint a Barátok Közt Berényi Miklósa. A Szomszédok fanatikusai azonban már bő egy évtizeddel korábban tisztában lehettek a teljes, és csakis a színtiszta igazsággal: Az illető Gábor Gábor névre hallgat. Messze nem olyan gazdag, hiányzó anyagi fedezetét azonban szellemmel, leleménnyel és stílussal pótolva nemcsak hasonló, de jobb végeredményt kapunk amerikai megfelelőjénél. Céltudatból vállalt modorossága ellenére Gábor úr az intellektuális hódítás pápája. Casanovaként elcsábít, Rocco Siffrediként magévá tesz, Peter Northként befejez. Ja, és az egészet még Pierre Woodmanként végig is fotózza. Univerzális karaktere alá körként képzelhetjük a sorozat összes többi férfialakját, hogy belőlük kinőve egymagában törjön kis nyílként az ég felé. A Szomszédok szürrealisztikus párhuzamos dimenziójában az ő nemi élete azon kevés pillanat, ahol felsejlik a mi gyarló világunk rideg szexuális valósága.
A Stúdióban szépészeti-hajászati célból megfordult nőstények közül feltételezésünk szerint mindenki megvolt neki. Üzletasszonyokkal elkövetett bizniszeinél a végeredményt garantáló kötőanyag – mindenféle felesleges papír helyett – csak és kizárólag a kettejük nemi nedvei által képzett speciális habarcs lehet. Férfi üzleti partnerei esetében pedig ugyanilyen céllal sakkfiguraként használja a Gábor-Juli (Mara-Gitta-Oli-Fruzsi-Vica) Szalon személyzetét képező Szépasszonyokat. Ha már a szépasszonyoknál tartunk, lassan három évtizede kibeszéletlen generációs trauma, hogy a sorozat szépasszonyának kezében, története során először és utoljára működésképtelennek bizonyult a nemzet Aranyszerszáma. Gábor Gábort semmiféle felelősség nem terheli az ügyben, hiszen a sorozat szépasszonya mindezt a saját anyjának ágyában képzelte, ahol az éppen távol levő Etust tucatnyi kerámiája, köztük a főkápó szerepét betöltő Pityókás Szerzetes képviselte, ártó energiákkal gazdagon telesugározva az amúgy garantáltan szexmentes helyiséget.
A Mágenheim házaspár: Nem eleresztve a logikai fonalat, a sorozat legirritálóbb házaspárjának összes gondjáért ugyanaz a sátán felelős, aki sikerrel torpedózta meg kedvenc karakterünk életének numeráját. Etus, és az ő gonosz kerámiái. Mindannyian emlékezhetünk Juli tűrhetetlen picsaságára, állandó féltékenykedésére, lánya irányában megnyilvánuló folyamatos faszirigységére, szűnni nem akaró panaszkodási rohamaira, amikor a rendszeres 24 órázás után mellékállásban rendelő férjét próbálta meggyőzni fáradtságáról. Örökös féltékenykedése mellett természetesen darabra ugyanannyi férfival csinálta, ugyanakkor, ugyanazokat a szájrapuszikat, amelyeket a doktor nőkkel. Egy józan, megfontolt, magabiztos, öntudatos férj hamar helyes irányba terelte volna az ilyen viselkedést, de Mágenheim doktor természetesen nem kapott esélyt a forgatókönyvírótól.
Alakja bizonyára valamiféle szocialista Maugli akart lenni, akit a bolygón egyedüliként a saját anyósa nevelt fel, ebben a szürreális mentálhigiénés állapotban pedig se akarata, se bátorsága nincs a család nőtagjainak megregulázására. Ne feledjük, ugyanaz a nő az anyósa, az anyja és az apja, nő a felesége, nő a gyereke, és második esélyként is nőt kap az élettől. Ezért érthető, amiért elmenekül az egyébként csinos feleségénél is csinosabb építészhallgató elől, aki foggal húzza le cipzárját. Azzal mentegethetné magát, hogy nem volt szerelmes, de amikor szerelmes a feleségénél kevésbé csinos medikába, akkor se történik meg az aktus. Végül pedig jön a felesége szintjének nagyjából megfelelő ügyvédnő, akinél nem tudja eldönteni, hogy szerelmes-e, vagy sem, tehát nem lesz dugás. A szexuális feketelyuk nevelése bizony beérett.
Szelényi János főmérnök: Egy újabb, egészen életszagú szexuális kapcsolatokkal megáldott szereplő a sorozatban. János az egyetlen, bevallottan félrekefélő karakter az elsőn. Mielőtt ünnepelni kezdenénk, erdész barátunk feleségül veszi az emelet állítólag legokosabb nőjét, aki ennek a feltételezett ténynek 13 év alatt semmiféle jelét nem mutatja. Ráadásul indulatosan dühbe jön, amikor 35 évesen, férje a nagyszüleitől való elköltözésre biztatja. Alma vonzó külsejét illetően is komoly vitákba tudnánk keveredni Horváth Ádámmal, ezért nem csoda, ha János örömmel fogadja a rendszeresen kispolszkikkal érkező csábítást. A dolognak válás lesz a vége, majd egy jóval csinosabb, de egyben elviselhetetlenebb műlovarnő a hatodikon. Egy rövid erdei inflagranti (ugyan hol máshol kefélnél félre, ha a csávód erdész?) után pedig mi más is lehet mindezek vége, minthogy János úriember módjára összecuccol, és a liftben az F gomb helyett az 1-est nyomja meg…
A szépkorúak: Az éhező, didergő, szenvedő, nyomorgó és beteg magyar kisnyugdíjasok élő cáfolataként, sorozatunk hemzsegett a fittebbnél fittebb, jó karban levő idős uraktól, akik bizony még élénken érdeklődtek a szebbik nem iránt. Dénes bácsi sóvár pillantásai János levetett női után, a mindig derűs Takács úr ingyen fuvarjai a bajban levő szépasszonyoknak, vagy Kutya ideges totyorgása a már bezárt posta előtt egyértelmű bizonyítékai annak a ténynek, hogy bizony hetvenen felül is van élet. Mégis, hármójuk esetében inkább a szerelmet vagy a gyengédséget feltételezhetjük szex helyett. Velük ellentétben azonban Sümeghy úr ízig-vérig művészember, így ugyanaz a nagy kujon maradt, aki a harmincas években volt. Amint egy feltételezhető prostituált költözik a házba, élénk érdeklődésbe kezd, és Kutyával való látszólag naiv vitái során ügyesen feltérképezi a hölgy esetleges árfekvését és a nála megforduló makktársak számát.
Az Arany Alkony azonban egy sajnálatos félreértés során meghiúsul, majd a hölgy merész jellemfejlődés keretében decens rendőrfeleség lesz. A mérges Sümeghynek többször kínálkozik szorosabb kapcsolatra állandó partnere, de egy ilyen kaliberű, minden bizonnyal az Arizona mulató legendás forgószínpadának görljein szocializálódott dalművésznek nem fűlik a foga hatvan fölötti, megrogyott női testekhez. Ekkor finoman, ámde félreérthetetlen határozottsággal érzékelteti a rendkívül lelkesnek tűnő Lillácskával, hogy ugyan a lenyugvó napnak is van ereje, de ő azt – a lehetőséget nagyon szépen megköszönve – leginkább térdhajlításra és csípőkörzésre kívánja felhasználni.