HTML

90

A 90-es évek sose érnek véget! Hubba-Bubba rágó? Prehistoric 2? Családi mozidélután a Disneyvel? Ugrin Emese? Hasbro? Talapa János? Tépőzáras védőszövet a BMX vázon? Mindez egy helyen! Zene, sport, számítógép, tévé, mozi, politika, közérzet, mindennapok, szigorúan szubjektíven.

90-es évek a Facebook-on

Ennyien olvastok

Friss hozzászólások

Kapcsolat

Ha valami ötleted, vagy észrevételed van akkor ide írj: 90esblog@gmail.com

Szandi megaposzt

2009.08.18. 18:07 :: Bettie Page

Először is szögezzük le, Szandi tizenhat éves koráig vállalható, másodszor, hogy jön ahhoz, hogy három gyerek után is húszévesnek nézzen ki, mikor nekem már minden testrészem olyan, mintha szült volna három gyereket.

Mi nem hallottuk a Diákszigeten azt a kérdést, hogy "Duranos vagy, vagy Mode-os?", ellenben az óvodán és az áltin végigkísért a "Szandis vagy, vagy Dórás?" (amit egyébként mai napig nem értek, hogy jó, hogy a Dórásokkal rivalizáltunk, de Szinetár Dóra egy, azaz egy db slágerrel rendelkezett, a Buli után a takarítás-sal, és már akkor is cikinek számított.)

A kedves olvasó mindezekből rájöhetett, a szerző bizony kőkemény Szandisként tolta a kötelező svájcisapkában. Na de honnan is indult Szandi karrierje? (jó, tudom, Békásmegyerről). Pintácsi Alexandra '88-ban már színpadon állt a Nyomorultak- és a Bestiák c. rock operában. Tizenkét évesen megnyerte a Mini Tini pop énekes versenyt, majd ezzel a lendülettel Fenyő Miklós fel is fedezte. Új sztár a címlapon.

Az első album tizenhárom évesen, 1989-ben jelent meg, a Kicsi lány, ezzel elindult a Szandi őrület. 270 ezer példányban fogyott, platinalemez lett, és lássuk be, már ekkor sztárként tekintettünk rá. 1990-ben Szandi szíve fellobbant és lángra gyúlt, kijött a Tinédzser l'amour, egy évre rá pedig a legendás Szerelmes szívek. A film forgatásán szeretett bele a dupla annyi idős Bogdán Csabába, és nem nagyon értettük mit eszik rajta, hiszen vén, mint az országút, kopaszodik, és még ronda is. (A szerző itt kér elnézést utólag is Bogdán Csabától, mert azóta megismerte, és belátta, hogy tényleg jófej, ha Szandi helyében lett volna, ő is a karjaiba vetődik, dehát akkor még csak 9 éves.)

A mozifilm az év legnézettebb filmje, végre a mi generációnknak is lett szerelme első vérig. Hihetetlen a siker, egymillió néző, az album szintén mindenhol szól, az Álomból valóság. Dúdolom, dúdolom, Csók az óra körül, Szupersztár. Az örökzöld slágerek azóta is előkerülnek minden valamirevaló csajbuliban éjjel kettő táján, közvetlenül a Sej ribizli, és a Pocsolyába léptem után. A film önéletrajzi elemeket is felvonultat, a menedzsert Fenyő Miklós játssza, a nagymamát pedig mindenki nagyija, Jászai Joli néni.  Álomból valóság, a film óta egy párt alkotnak Bogdán Csabával. Azok a szép napok Fenyő Miklóssal 1993-ban véget értek, négy lemez után szétváltak útjaik, elkészül a Szandi 5 c. lemez, majd Szikora Róbert veszi át a stafétát, és megírja a Tizennyolc c. albumot, amin Szandi már felnőtt nőként énekel.

1995-től párja a zenei producer, vége a rock'n roll imidzsnek, dübörög a kőkemény 90-es évek. Hol van már az édes pöttyös ruhás svájcisapkás kislány, akit mindenki utánzott a Tátikában, és a szülinapi zsúrokon, minden farsagon kötelezően beöltözött valaki Szandinak. Fellépő kosztümjei csodás korrajzot adnak az akkori diszkó/rave/retro divatról. A jódli dili kis túlzással nemzetközi sikerré vált, megjelent öt ország válogatáslemezén, Dél Afrika, Japán, Thaiföld, Brazília, Dánia. Ő volt a mi exportunk, a saját szóló Spice Girlünk.

Felnőtt a Szandi-generáció, mindenki más zenék felé fordult, de ő nem mondott le a rock 'n roll világáról, 1998-ban a Hotel Mentholban kapott főszerepet. Később műsorvezető lett Vágó Istvánnal az Azok a szép napok c. műsorban, majd Lagzi Lajcsival vezette alkalmanként a Dáridót. 2000-ben Göncz Árpádtól ezüst érdemrendet kapott jótékonysági munkájáért.

Azóta fellép a Szigettől kezdve a vállalati bulikig, és mindenhol ugyanolyan szeretettel fogadják, de mi igazi Szandisok tudjuk, hogy azok a szép napok nem jönnek vissza már, ami szuperkár.


55 komment

Címkék: film szandi szerelmes szívek megaposzt

A bejegyzés trackback címe:

https://90es.blog.hu/api/trackback/id/tr111320149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.08.18. 19:48:42

Fenyő Miki Csak egy kis emlék c. klipje csak erősíti azokat a szóbeszédeket, amit a "mi van karácsonykor a fenyő alatt?" viccet is ihlette.

Mindenesetre tényleg jó formában van, ez a legutóbbi szigetes fellépésén is szembetűnő volt.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.08.18. 19:51:44

@Modor Tibi:
Én is emlékszem még nagyon rosszindulatú beszólásokra ezügyben :) pl: fenyőtüske ment Szandi nyelvébe meg hasonlók. Randa, irigy, gyűlölködő egy nép vagyunk mi.

==T== 2009.08.18. 19:54:33

Nem voltam, és nem vagyok egy Szandi Rajongó, de volt neki egy mozifilmje még a 90-es évek elejéről. A "Szerelmes szívek". Az egy jó kis film jó színészekkel.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.08.18. 19:57:27

Bettie te vajákolod az Indexet? :) 2-ből 2 Index-címlap, grat! :)

Mindfield 2009.08.18. 20:02:15

@==T==: Fúú, akkor minden lány Szandi-rajongó volt, mi meg kemény fiúk révén naggyon utáltuk..:)

manor 2009.08.18. 20:16:54

'sszameg... A címlap miatt megint idetévedtem és megint meg kellett hallgatnom egy Blümchen-számot. Ez egy héten belül a második. BettiePage, vissza kellene venni, mert félek, hogy megárt.

Pipas 2009.08.18. 20:18:48

Ha az szundi az rock and roll, akkor mi a rossebbet hallgattam én egész életemben? ;)

Dave_hu (törölt) 2009.08.18. 20:27:03

270ezer eladott album. Egy album. Es ennek sokszorosa masolt kazettakon. El kellene gondolkodni a mostani tini idoloknak h hol vannak ok ehhez?

Leszezmégígyse (törölt) 2009.08.18. 20:27:09

Engem vallatni lehetne a "zenéjével".

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.08.18. 20:45:38

Nem import, export... A post amúgy jó... Nosztalgia...

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.08.18. 20:50:04

@jacint70:
Ááá. Pedig észrevettem, csak elfelejtettem kihúzni. Elnézést.

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2009.08.18. 20:56:12

@jacint70: 'sszameg télleg nem import, köszi:))a címlapot meg nem értem, az indexesfijúk biztos szeretnek engem, és mindannyian titkos szandi rajongók, így adják tudtára a világnak.
amúgy mi a bolond ballagáson is szandinak öltöztünk, a fiúk meg fenyő mikinek. és holnap balaton, már a vonat visszhangozni fog tőlünk és az öri haritól.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.08.18. 21:02:37

@Bettie Page:
Lehet, hogy Indexes blogszerkesztő csávód is volt. :)

grünweinsalz 2009.08.18. 21:04:35

Tudjátok én miért szeretem a Szandit?
- Mert nem izzad benne a lábam.

Tudom, régi, de Szandinak is elmeséltem.
Jót nevetett rajta.

grünweinsalz 2009.08.18. 21:06:47

Tudjátok, hogy miért szeretem a Szandit?
- Mert nem izzad benne a lábam!

Tudom, régi!
Szandinak is elmeséltem, jót nevetett rajta.

csodaszerva 2009.08.18. 21:11:43

Bettie Page stílusa nálam 5-ös.
Szandi stílusa 1-es. Nem, 0.5-ös inkább, az is a gyök alatt, ami így ~0,7-re jön ki, de csak Szandi jó hangi adottságai miatt.

Szóval ideje lenne nem hungarikumként felfogni ezt a budapest tévébe kívánkozó übergagyi, plasztikszörny-szerű esztétika-ellenes ámokfutást.
Na ja kérem, a nosztalgia photoshopként retusálja a múlt bénácska részleteit.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.08.18. 21:12:56

Engem a nosztalgia feeling-el meg lehet venni kilóra, de mégsem akarnám újra azt az iszonyú ízlésficamos világot, ami itt volt még a 90-es évek elején.

Férfiembernek alap, hogy a Szandi ciki, de a Tokio Hotel is ciki, ilyen téren nem változott a világ.

Ám ameddig Szandit még megérte utálni, addig a mai generációnak még egy utálható "sztárja" sincsen, annyira halványak, hogy tudomást sem vesz róluk az ember. Ez az igazi tragédia, nem a Szandi.

2009.08.18. 21:23:26

Érdekes, nálunk szinte mindenki utálta, egy azaz egy ember volt Szandi rajongó az egész iskolában, mindenki más menekült, ha meghallotta :-)

2009.08.18. 21:23:49

húbazz, nekem oviban a kedvencem volt. az kb 92-93-ban volt... =)

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.08.18. 21:28:53

@regio54:

-Hol volt Szandi karácsonykor?
-A fenyő alatt!

Már neccesebb lenne elmesélni, de ez is régi, és általános iskolában még jó volt :D

ge 2009.08.18. 21:44:38

@Bettie Page: nem, szerintem nem voltam a csávód :) sőt, szandis sem voltam, a poszt egyszerűen fasza és kész.

a_tom 2009.08.18. 22:00:48

Nem szeretem a zenéjét, de azt tisztelem benne hogy egy boldog családban él sok gyerekkel, nem milliárdos, kövér "vállalkozók" "barátnője" aki recskamagazinokban pózolva építi a "karrierjét". Lenyűgöző az energiája és kisugárzása is.

JanDítě 2009.08.18. 22:04:54

hugom imádta.titokban én is hallgattam bakker...szégyen?

msadmin 2009.08.18. 22:20:43

múltkor találkoztunk a játszótéren , egyidősek vagyunk és a Szandi vmi kegyetlen jól néz ki! hihetetlen jó formában van és 3 gyerekkel simán Hévre száll meg ilyenek..aranyos lány, ill. asszony!
és nagyon szexis és szal durva!:-)

mertcsak 2009.08.18. 22:32:29

Szinetar Dora Mindenhol c. dala azigazi

nick: 2009.08.18. 22:37:51

...mivaaan?! :-P :-D

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.08.18. 22:44:13

Durván jó ez a poszt :) De rég volt már ...

banyanyanya 2009.08.18. 22:47:38

Nekem asszem Dóra kazettám volt. De lehet hogy Szandi is... (???) ja és állítólag egy suliba jártam vele, csak ő estire én meg nappalira, mert én nem voltam sztár :)

Jedlik 2009.08.18. 23:02:34

Zeneileg nekem picit sem megragadó, a bumeráng őőő vagyis a jódli dili egyenesen nevetséges, ugyanakkor nagyon szimpatikus, hogy egészen természetesen tud megnyilvánulni ez nő, ami elég nagy ritkaság a mindenféle sztárjaink között. Ja meg persze énekelni is tud (szintén nem általános jelenség), csak valaki írjon már neki jó számokat. Parancsolom.

Perillustris 2009.08.18. 23:07:17

Egy hangya hogyha kell, egy sziklát elcipel... - én "Dórás" voltam. :)

poisonborz 2009.08.19. 00:55:37

Óóóó, ezer köszi ezért a posztért. Valamiért úgy tűnik, az emberek a 80as évek után valamiért elfelejtik/el akarják felejteni a 90es éveket. Szandi örök és kikerülhetetlen ha magyar popzene-történetről van szó. És ezt nem csak azért írom mert részeg vagyok :)

csodaszerva 2009.08.19. 00:58:04

@poisonborz: végülis hiroshima-nagasaki is örök, és kikerülhetetlen, más szóval tehát:
tanulságos :)

massagebearhun 2009.08.19. 01:13:33

Jó poszt! Szandit én is tisztelem bár egy lemezem sincs tőle. Viszont van egy hiba a posztban. A Szerelmes szívekben a mmanagert nem a Fenyő játszotta hanem az Andorai Péter. Miki bácsi nem vállalta mert sztárgázsit kért és nem kapott.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.08.19. 03:43:09

"A film önéletrajzi elemeket is felvonultat, a menedzsert Fenyő Miklós játssza,"

Fenyő Miklós nem szerepel a filmben!
egyébként keresem a filmet, ha valakinek megvan, kérem dobja fel valahová :)

Szűcslaci 2009.08.19. 06:23:36

Vessetek meg, de onnantól kezdve, hogy Fenyő Miki dresszírozta, három forintot nem ért. nem elég, hogy a fenyőfülben bennragadt 13 hatvanas évek beli rockandroll és azt csűrte-csavarta járókeretig, még tovább is pumpálta. Ki se látott a szaxi mögül.

eloszto · http://eloszto.hu 2009.08.19. 07:20:00

Még én is kaptam egy kazettát anno :D

belekotty 2009.08.19. 07:48:09

Én azt a zenei stílust utálom, a világból ki lehet kergetni vele. Szandit sosem hallgattam, bár tényleg volt pár dal ami bemászott az ember fülébe.
Mégis nagyon tisztelem Szandit, elsősorban mostani önmagáért. Rendszeresen látom a környékbeli üzletekben és ott ahova viszi a gyerekeit edzésre. Egy láthatóan elkötelezett, jó anya, aki sztársága ellenére sem rendelkezük allűrökkel, nem játsza meg magát, kedves és közvetlen, él hal a gyerekeiért.
Emiatt nagyon tisztelem, egy ember nagysága ebben mutatkozik meg, nem a platina lemezei számában.

euAgWzgmmtq7K 2009.08.19. 08:05:21

szandi vajon megvolt pinewoodnak?

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.08.19. 08:17:59

Egyszer részegen pogóztunk a koncertjén.
Egyébként hulladék.

Lord_Cica (törölt) 2009.08.19. 08:22:34

Ezt a stílust már láttam valahol. Zsazsa?

Vámpír\\\'08 2009.08.19. 08:41:41

Fenyő Mikit imádom, ő nemcsak a tényleg tehetséges Szandit tudta befuttatni, de még szarból is tudott várat építeni (Bodnár Attila). :)
Ha meg meghúzta, jól tette, elvégre csak jár valami a 270 ezres platina? gyémánt? lemezért. :)) Én sem hagytam volna ki.

A nép fia 2009.08.19. 08:47:53

Nekem megvolt Dóra lemeze, és jobban szerettem, mint Szandit. Persze, azért Szandi minden kazettája is megvolt - a biztonság kedvéért.

Amúgy a filmet honnét lehetne megszerezni?

orv 2009.08.19. 08:49:51

Borzasztó egy műfajt hajt,de emberi megnyilvánulásai,családos elkötelezettsége,még a hangja is rendben,és nagyon remek egy nő,le a kalappal.
Bár hasonlókkal találkoznánk mindenfelé.

gabcigirl 2009.08.19. 08:58:44

A gyerekekért meg a szülés utáni kinézetért minden elismerésem. De! A zene sajnos kultúrterror hányadék:((((((((

Régenvolt.. de szép is volt! · http://regesregen.blog.hu/ 2009.08.19. 09:14:36

@Vámpír\\\'08:

Vámpír Úr megjegyezném, régi szláv közmondás, hogy szarból ne fonj ostrot, de ha már megfontad, ne csapkodj vele.

Az Ön által említett esetben mindkét esemény megtörtént.

SzocsO 2009.08.19. 09:32:08

Ezt nem hiszem el, már a 90-es évekre is nosztalgiázunk? Vasztak....
Biztos nagyon rendes kis nő, a zenétől sikítottam, de hát ő is azt énekelte amit kapott, ha már egyszer az nem kellett a sztárcsinálóknak, amit esetleg megírt magának (már ha volt ilyen, sztem nem).
Amúgy egyetértek pár fentebb szólóval, a mi itt a 90-es évek első felében ment, több mint tragikus, félve várom, amikor valaki siránkozni kezd a korabeli fiú/csajcsapatok iránt, no, amikor ezek koedukált comeback koncertet tartanak a BS-ben, na akkor engedem az atomot.
A Szerelmes szíveket hál istennek kihagytam, és nem is akarom tudni miről van szó.

Inda Krakkóból · http://indawwa.blogspot.com 2009.08.19. 09:33:29

9-11 éves koromban meg voltam győződve arról, hogy a Szerelmes Szívek a legjobb dal a zenetörténelemben és kéthetente kikértem a videokölcsönzőből a filmet.
Köszi a posztért, remek összefoglaló.

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2009.08.19. 09:46:09

a szerelmes szivek fentvan a piratebayen, két nap alatt lejön, én is most töltöttem le

Rezi 2009.08.19. 09:52:01

Az ált. iskolás barátnőm nagy Szandi rajongó volt, megvolt neki minden kazettája. A hittan tanárunk, egy fiatal, 30 körüli pap volt, és amikor elment hozzájuk családlátogatásra, kölcsön kérte az egyik kazit. Még mindig nála van, kb. 15 éve. Azóta ezen röhögünk, hogy lenyúlta a Szandi kazit Tamás atya.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.08.19. 10:03:23

Nem szeretem és nem is szerettem Szandit sose.

Balance Of Power 2009.08.19. 10:41:13

@msadmin: Valoban hihetetlenul jol nez ki, sokkal jobban mint regen, igazi klasszikus MILF. Mondjuk azt nem hiszem, hogy Fenyo pedofil lett volna anno...

Mondjuk ha mar a ferje anno a Solaris-ban jatszott es igy feltehetoen rendelkezik valamennyi izlessel, igazan enekeltethetne vele valami igenyesebb zenet, rockot vagy bluest vagy akar igenyesen meghangszerelt popzenet. Most mar valszeg nincsenek raszorulva, hogy szart jatsszanak.

Vámpír\\\'08 2009.08.19. 11:07:10

@gabcigirl: A rock and roll egy ördögi téma, íze mindig új és sohasem séma! (Ez is Fenyőtől van, bocsi!) :)
süti beállítások módosítása