Most egy kicsit rendhagyó poszt következik, egy régit elevenítünk fel nektek, kibővítve. Mert ígéretemhez híven, tartom szavam és hozzá adom az azóta megtalált reklámokat, a már meglévők mellé. Itt a forradalmi hangulatban, március idusán egy kis apolitikus finomság. Tőlünk - Nektek!
Továbbá külön köszönet, a kommentben érkezett linkért Chhya-nak. A XX. század szabadpiaci velejárója, hogy a reklámok elözönlöttek minket. Volt már összeállításunk a Coca-Coláról és a régi postabankról, de ugye mi akkor voltunk gyerekek, így az édességek és a játékok voltak a legfontosabbak. A szabad világ elöntött minket az új édességekkel. Igazi harc volt itt kérem szépen a Nestlé, a Stolwerck és a Budapesti Csokoládé gyár között.
A különbség csak ott volt, hogy amíg a külföldi csokigyárak már tudták, hogy elmúltak a '80-as évek, addig a magyar még a múltban ringatta magát és reklámjai a '70-es '80-as évek hangulatára építettek.
Egy reklám/marketing szakember életének csúcspontja lehet, ha egy általa készített reklám, vagy szlogen beépül a köztudatba és a mindennapi nyelvhasználat részét képezi. Ilyen volt a "Ne ítélj elsőre: Chokito - ronda és finom" szlogenje is. A Nestlével ellentétben nem a gyerekek voltak a konkrét célcsoport.
Mindenkinek kínálni akarták a finomságot. Az újítás mindenképpen a humor volt, továbbá a sorozatszerűség. Azaz, hogy ugyanarra a szlogenre készítettek 3-4 reklámot. Így nem érezte az ember unalmasnak mindig ugyanazt, valamint az az érzése is csitult, hogy valaki betolakodik a portékájával az intim szférájába és túl erőszakos. Ez a műremek a méltán híres Keresztapa sorozatra hajazott:
Ez pedig egy zseniális húzás:
Volt még egy, amiben azt láthattuk, ahogy egy testes, szakállas, hosszú hajú, Harley Davidsonon érkező ősrocker bemegy egy aerobicedzésre és önfeledten nyomja a csajokkal együtt a feszes-fenék programot. Sajnos azt nem találtam meg, ha valakinek sikerül linkelje és azonnal kitesszük pótlólag.
És akkor következzenek:
A Nestlé már egy egészen más kategória. Minden ízéből (háháhá) árad az újgazdag modernség. A Csoki mint távirányító behívja a szép parkban játszó gyereket a haverok mellől. A lépcsőház kovácsoltvasos, felújított, az anyuka üde és friss, a gyerek tiszta és jól fésült. Ugyan ez már volt, de egy csokis összeállításból kihagyhatatlan.
A sorozat mintára épülő reklámok következő gyöngyszeme a Duna Szelet a Stolwercktől. Itt a szakemberek már inkább figyeltek, hogy a környezet magyar legyen. Ott a régi villamos, a korrajznak is beillő arcok, a hiteles ruhák és frizurák. "Dunán innen - Dunán túl"
A filmes verzió itt is szerepet játszott.
Végezetül pedig egy magyar, a Budapesti Csokoládégyár gyér reklámja: