HTML

90

A 90-es évek sose érnek véget! Hubba-Bubba rágó? Prehistoric 2? Családi mozidélután a Disneyvel? Ugrin Emese? Hasbro? Talapa János? Tépőzáras védőszövet a BMX vázon? Mindez egy helyen! Zene, sport, számítógép, tévé, mozi, politika, közérzet, mindennapok, szigorúan szubjektíven.

90-es évek a Facebook-on

Ennyien olvastok

Friss hozzászólások

Kapcsolat

Ha valami ötleted, vagy észrevételed van akkor ide írj: 90esblog@gmail.com

Nirvana- The Man Who Sold The World

2010.01.15. 11:39 :: Bettie Page

Év: 1993

Nemzetiség: amerikai

Az 1971-es David Bowie szám feldolgozása, az emlékezetes New York-i unplugged koncerten. Kiválóan lehetett erre a tábortűz mellett sírni az elszalasztott szerelmeken, bár a szöveg teljesen másról szól, akkor nekünk teljesen mindegy volt, csak szomorú legyen. A Nirvana volt az a zenekar, amit ha nem tudtál meghallgatni, akkor is illett ismerni, és hangoztatni, hogy igen igen, a Come As You Are... igen, az már valami. Aki nem szerette a Nirvanát, annak is megvolt az unplugged koncert másolt kazin, anélkül nem lehetett létezni akkoriban, kivéve ha repper vagy réver voltál ugye. A Nirvana Unplugged albummal jött el igazán a tábori gitárosok felemelkedése, ugyanis a tizenhat tonna, a börtön ablakában és a Tankcsapda összest felválthatta az immáron gitározhatóvá és énekelhetővé vált Nirvana, és innentől lehetett csak igazán menőzni a lányok előtt.


11 komment

Címkék: nirvana unplugged the man who sold the world

A bejegyzés trackback címe:

https://90es.blog.hu/api/trackback/id/tr921674178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Papi83 2010.01.15. 12:16:27

Ha már rock, akkor inkább Metallica vagy Guns fogyasztó voltam - persze ismertem a Nirvanát is (spec. ezt a számukat nem), de annyira azért nem jött át, hogy külön kazit szánjak rá - ja, talán mert leginkább rave-et hallgattam:P

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.01.15. 13:35:25

Ezt a számukat nem ismertem, de azé jó.

Leeroy of SMV Design 2010.01.15. 18:57:23

Én a rap tábort erősítettem akkoriban. :) (Meg most is, sok más mellett.)

2010.01.15. 20:43:05

Nekem meg volt/van ez az album és imádtam, mikor ilyesmi hangulatban voltam, a legjobb választás volt.
Jól tudtam rá rajzolni is, olyan kis nyugis hangulata volt/van.:)

Szegény, szegény Kurt, ha nem veszi el a borzalmas nőt, talán még mindig élne...
Igaz, ha a nagyanyámnak fütyije vóna ő lenne a nagyapám.:D

simple_io 2010.01.15. 21:19:10

Szinte élőben láttam ezt az Unplugged műsort az MTV-n. Akkoriban szinte csak azt néztem amúgy is.

Bennem az maradt meg, hogy mintha azt mondták volna, hogy nem nagyon sikerült az unplugged része, hisz itt is használja a kompresszort (torzítót?) a gitárhoz. Más is emlékszik erre?

Az unplugged-nak/nek pont az a lényege, hogy minden elektromos berendezés kikapcs (oké, az erősítés köll, hisz hogy hallanánk akko')

TorrenteXY 2010.01.15. 21:41:26

Érdekes, hogy a raver szót mi nem használtuk. Mindig diszkóst/teknóst/trenszert mondtunk. Én is ezeket hallgattam legtöbbet, de sose tudtam hogy rave partikba járok. Persze sok szám refrénjébe volt, de akkoriban nem tudtam/tudtunk annyira angolul, így tökmindegy volt. Először a rave party kifejezést egy Helyszínelők részben láttam. Ami már bőven 2000 után volt.

Ja és hogy aktuális is legyek, nem ismertem ezt a számot, de egész jó.

dzsilla · http://budapestkirakat.blog.hu 2010.01.15. 22:03:46

igazából bármelyik számot beraktam volna a helyetekben erről a lemezről, kivéve ezt. de amúgy a legemlékezetesebb szerintem a leadbelly feldolgozás a végén.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2010.01.15. 22:06:01

@simple_io:
A kompresszor más, az egyengeti a hangot, hogy ugyanolyan erősen szóljon az erős, közép és mély hang.
Amúgy tényleg ott van a torzító, de azt hiszem csak ennél a számnál használták.

Nagy kedvencem volt a Nirvana. Imádtam őket, minden dalukat fejből kentem és minden cd-jük megvan. Volt egy korszakom, amikor állandóan a zsebemben hordtam az unplugged másolt kazettáit :) egyszer el is kérte egy lány, de nem lett belőle semmi :)

Szerintem ez sokkal jobb mint Bowie eredetije, amellett hogy szeretem az ő zenéjét is.

haromt · http://90es.blog.hu 2010.01.16. 14:24:46

90sban pont nem szerettem a Nirvanát. 2000 után lettem fan. Pont valamelyik nap hallgattam végig 10x az unpluggedet :) A Nevermind meg all-time top 5 album.
David Bowiet nem vágtam. De jó szám. Főleg a kezdő szóló ismert.
süti beállítások módosítása