HTML

90

A 90-es évek sose érnek véget! Hubba-Bubba rágó? Prehistoric 2? Családi mozidélután a Disneyvel? Ugrin Emese? Hasbro? Talapa János? Tépőzáras védőszövet a BMX vázon? Mindez egy helyen! Zene, sport, számítógép, tévé, mozi, politika, közérzet, mindennapok, szigorúan szubjektíven.

90-es évek a Facebook-on

Ennyien olvastok

Friss hozzászólások

Kapcsolat

Ha valami ötleted, vagy észrevételed van akkor ide írj: 90esblog@gmail.com

Manhattan - Rossz vagyok

2009.12.09. 10:59 :: Gudea enszi

Év: 1991

Végre, végre Magyarhonba is megérkezett a Nyugat. Akkor még volt egzotikuma a Manhattan szónak, szerettük a Manhattan Sandwich jégkrémet, és Manhattanben is állt  még az összes felhőkarcoló. Nekünk is lett most már nyúkiccondöblokkunk. Jóképű srácok, divatos frizurák, elképesztő énekhangok. Csoki, Vilma, Szabi és Sanyi egy országot vettek le a lábáról. Öt éves kis fruskától a nagymamáig mindenki erre örült. Külön érdemes odafigyelni a klip elején a Manhattan felirat dizájnosan felnagyított „t” betűjére. A koreográfia pedig elhozta közénk a jövőt. Nincs is jobb, mint egy vasúti hídon egyszerre lépkedni ütemesen, miközben tartalmas szöveget énekel az ember (köszönjük, Geszti Péter... ezt is). Poptörténeti jelentőségű darab.


45 komment

Címkék: manhattan rossz vagyok

A bejegyzés trackback címe:

https://90es.blog.hu/api/trackback/id/tr281585473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2009.12.09. 11:35:55

Pont a minap láttam ezt a klippet a Nóta Tv-n és azon gondolkodtam, hogy akkoriban ezek a fiúk helyesnek számítottak???

TorrenteXY 2009.12.09. 12:07:44

Valamikor a kilencvenes évek közepén unokatesóm, aki Debrecenbe járt egyetemre, mesélte: Valami helyre betértek inni a társaságával, mint kiderült a Manhattan lépett fel, a nagy Debreceni koncertkjét tartotta épen. 5, azaz öt rajongó volt ott, amúgy kongott a hely. A Manhattan-esek nagyon örültek neki, a srácok meg poénból elkezdtek csápolni, aztán negyed óra múlva otthagyták a koncertet, mert nem tetszett nekik a zene. :D

Eurydice 2009.12.09. 12:45:38

Rettenetesen irigyeltem a F. Violát a Manhattan-es pulóveréért!
Vajon mi lehet most ezekkel a srácokkal?

haromt · http://90es.blog.hu 2009.12.09. 12:51:20

@Eurydice: a többség A Hitgyüliben nyomja. Asszem legalább 3an.

haromt · http://90es.blog.hu 2009.12.09. 12:52:34

@Viola1984: tesóm totálisan szerelmes volt mindegyikbe, különösen a szemüvegesbe. Szóval biztos nagyon jó pasik voltak annó

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2009.12.09. 12:54:26

@haromt: Nekem is meg volt a kazijuk, szerintem biztos tetszettek a srácok, csak mai szemmel már más :).

stardustmemory 2009.12.09. 12:55:42

A Manhattan együttes volt a fiúcsapat prototípusa M.o.-n,megannyi VIP,Picasso Branch és Shy Guys apukája,sőt nagyapukája.A Manhattan stílusán érzem bizonyítva a tételt,miszerint M.o-n a 90-es éveknek csak a fele lett megtartva:'95-ig egyszerűen csak folytatódott a 80-as évek.A Manhattan együttes erős reminiszcenciákat ébreszt bennem a 48 óra és a Megint 48 óra című filmeket illetően.A fanyar dohányfüstbe burkolózott whisky-ízű korai(!) 80-as évek az USA-ból.:)

eastern sugar 2009.12.09. 13:24:43

nem tudok videókat lejátszani itt, úgyhogy csak tippelek, ez az a rossz vagyok de használhatóóóóóó?
:)

Papi83 2009.12.09. 13:38:14

@pavlovna:
az:)
Amúgy nomen est omen: tényleg rosszak voltak, de valamiért mégis végignyomták a '90-es éveket. Ma már csak mosolygunk rajtuk, de legalább nekik nem okoz problémát, hogy mennyire égették le magukat:)

tacsipacsi 2009.12.09. 14:00:25

A feledés jótékony ködje már ellepte számomra ezt az együttest. Mondjuk 7 éves voltam akkor...

Eurydice 2009.12.09. 14:05:04

Most nézem, a youtubeon a klip feltöltőjénél jobbnál-jobb zenék... Onnan aztán lehet csemegézni a 80-as 90es évek hang és képanyagából...
Szabaduljatok rá :)

haromt · http://90es.blog.hu 2009.12.09. 14:28:13

@Papi83: szerintem a Manhattan tizedannyira égő mint Németh Sándor mögött zenélni a Vidám Vasárnapon :P Márpedig ez volt a következő állomás a magyar NKOTB után :P

huhujje 2009.12.09. 15:35:10

a klip tanulsaga, hogy good=jo :)

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.12.09. 15:39:23

@haromt:
Csoki vitte a legtöbbre. Ő Gallai Péterékkel nyomja a Piramixban. Egyszer láttam őket élőben, valóban eléggé hasonlít a hangja Révészéhez, csak túl sokszor futott mellé neki.

Flankerr 2009.12.09. 16:33:43

Manhattan Sandwich milyen finom is volt.. És miylen jó volt felsős suhancként az "uncsi" New Kids On The Block, meg Take That után magyar fiúbandát utláni és fikázni..::) Persze csak párhuzamosan az AD Stúdióval..:)

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2009.12.09. 21:10:26

háháhá az egyikkel együtt ünnepeltük az ezredfordulót. én a manhattannel köszöntem el a 90es évektől...

TorrenteXY 2009.12.09. 21:44:32

Ebből lehetne jó cikk, ki hogy élte meg az ezredfordulót. Én házibulin voltam, mi srácok üvegezni próbáltunk(sikertelenül), és spice girls dübörgött meg talán sash és divatos tánczenék.

haromt · http://90es.blog.hu 2009.12.09. 22:03:54

@TorrenteXY: háziparty, gyümölcsvodka, pezsgő sugárbahányás. ennyire emlékszem az ezredfordulóról :)

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.12.09. 22:40:42

Én nem is emlékszem, h mit csináltam 2000 szilveszterén. Szerintem ittam.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.12.09. 23:52:32

@Gudea enszi:

Én emlékszem, engem pofán vertek :D Utána vittek összevarratni a szemöldökömet a sebészetre.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.12.09. 23:59:32

@Rorschach:

Nem én ütöttem előszőr, de vissza akartam támadni, de nem lett belőle semmi, mert lefogtak. Sose tudom már meg hogy mi történt volna, de sanszos, hogy egy nagy verést úsztam meg, mert nagyon hullarészeg voltam, és fele akkora, mint a gyerek.
A doki kérdezte hogy: -Mi történt?
Mondtam hogy megütöttem magam.
Doki kérdezte hogy: -miben?
Mondtam, hogy egy ökölben (a viccelődős-részeg forma)
Doki: -Mi?
Nővérke száját elhúzva, gúnyosan: -Azt mondja, hogy egy ökölben.

Ez nagyon megmaradt valamiért, pedig még akkor is atomrészeg voltam. Ahogy a nővércsaj elhúzta a száját. Az fájt.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.12.10. 00:54:01

@Rorschach:
Idén szilveszterkor mit fogsz csinálni? Azért megint kinéz valami jó kis megveretés, nem? :)

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.12.10. 02:40:57

@Gudea enszi:

Ehem. :) Nos, én remélem, hogy békés, boldog szilveszter lesz. De bármikor bármi előfordulhat. És olyankor egyből mindig a legrosszabb történik. Mint egyszer nagyon régen amikor tinidiszkóból hazafelé bandukolva összeakadtam egy vidám kisebbségi csoporttal, és ahelyett hogy elfutottam volna, visszaszóltam nekik, és még azt is megvártam hogy mi lesz, miután körbeálltak. Ilyen buta voltam én. Még ahhoz is gyáva, hogy elfusson.
Hát igen, nekem a 90-es évek jó nagy részéről csak ilyesmik jutnak eszembe, úgy látszik :)
Egyébként az utóbbi időben szerintem senkinek nem adtam rá okot, hogy meg akarjon verni (veretni), vagy csak én nem tudok valamit?

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.12.10. 03:07:37

@Gudea enszi:

Utoljára egyébként 4 éve vertek meg :), 27 éves koromban, Brnoban. "Mindenki haver" részegfázisban voltam, és egy magát (emlékeim szerint) palesztinnek valló gyereknek kifejtettem, hogy én kedvelem a zsidókat. Kertészről, a Krav-magáról, és a Uziról hadováltam, meg ilyenek. A barátnője, meg annak a barátnője szemezett velem rendesen, ami jó volt, miközben én tényleg elég sok abszintot ittam. A gyerek végig nem ivott semmit, azt mondta, hogy tiltja a vallása, vagy mi.
Miután kimentünk a szórakozóhely elé, meg akartam kérdezni, hogy hová mennek innen, és hogy mehetnék-e én is, mire a gyerek megfordult, és szó nélkül egy félkörívessel fejbe rúgott. Igencsak meglepett. Emlékszem, hogy már esés közbe kikaptam a lábát, és utána a földön fekve pofonvertem jópárszor, de végig automatából, mert közbe végig nem értettem, hogy mi van. Itt némi földharc után valami bonyolultság volt, olyasmire emlékszem, hogy a gyerek megy el valahová, az egyik csaj megy vele, a hátukat látom, én mennék utánuk, a gyerek barátnője meg kézzel tart vissza, és sír, hogy ne csináljam, amit csinálok. Lehet hogy az én testi épségemet féltette, nem tudom, de nagyon megsajnáltam, arra emlékszem.
A következő emlékem, hogy rendőrök ( akik nem tudom, hogy hogyan kerültek oda ) veszik fel az adataimat, mire én igen hosszan próbáltam megtalálni a személyimet az övtáskámban. Az utca átellenes oldaláról átjöttek a kidobók, akik látták az esetet, és azt mondták a rendőröknek, hogy szoktam oda járni, látták, hogy nem én kezdtem a bunyót, és hogy úgy tudják, hogy ukrán(?) vagyok. A végén megtaláltam a személyimet, és igazoltam magam, a rendőr kérdezte, hogy akarok-e feljelentést tenni, mondtam, hogy nem. Utána elmentem haza, és csak reggel vettem észre, hogy a nike baseball sapkámat elhagytam valahol, de az arcom és a fejem ezúttal teljesen rendben volt, szerencsére.

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2009.12.10. 06:56:24

@Rorschach: azt vágod, hogy négy kommenten keresztül írtál a verekedésről? akarsz róla beszélni?

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.12.10. 09:24:39

@Bettie Page:

Öreg vagyok. Meg egyszer ököllel teljes erőből belevertem 5-6-ot egy tömör vasoszlopba, ami az akkori munkahelyem ajtaja előtt volt, miután a főnököm, egy 50 éves vén idióta, kibebaszott hülye fasszopó mitugrász bugris seggarc, felidegesített. Hónapokig még zsebre se tudtam tenni a kezeimet utána, annyira fel voltak dagadva. A bütykeim deformálódtak, és állandóan fájnak, pedig azelőtt érzéketlenek voltak.
Na, ez jólesett, köszönöm.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.12.10. 14:13:51

@Rorschach:
Ne aggódj, vagyunk még páran ilyen problémákkal küszködve :)

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.12.10. 15:25:52

@Rorschach:
Az én bütykeim azóta érzékenyek, mióta megismertem az én egyetlen Bettimet.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.12.10. 15:38:12

@Kurtz ezredes:

:) A vasoszlopról én viszont szívesen lemondtam volna. Na mindegy, get back to 90's, és elnézést a sok offért, amit idehánytam, már megint.

Papi83 2009.12.10. 15:42:44

@Rorschach:
élvezettel olvassuk a sztorijaidat, nem kell felhagynod velük - ki így, ki úgy szeret ezen a blogon nosztalgiázni:P
@Kurtz ezredes:
Neked azóta mindened érzékeny lett, de nyugalom: majd az lesz számodra elgondolkoztató, ha érzéketlenné válsz mindennemű fájdalomra - és talán még étkezni is elfelejtesz:P

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.12.10. 16:53:57

@Papi83:
Én mindig érzékeny, figyelmes, kedves és megértő fiú voltam, te igazán megerősítheted.

haromt · http://90es.blog.hu 2009.12.10. 17:15:21

@Kurtz ezredes: "Én mindig érzékeny, figyelmes, kedves és megértő voltam. "

Kb mint egy darab fa :P

Papi83 2009.12.10. 17:25:22

@haromt:
Áhh, amióta kobozzal a kezében járkál, azóta már teljesen kifordult régi önmagából:P

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2009.12.10. 17:44:10

Basztassatok csak, majd ha eljön velem fagyizni és utána megfoghatom a kezét a pofátokra fagy a gúnyos mosoly :P

Flankerr 2009.12.10. 19:23:08

@M.A.N.Ó: Ez jó..:) Mirigyék első albuma kifejezett jó lett annó.

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2009.12.11. 00:13:52

@stardustmemory: nagyon jó észrevétel, ez még totál nyolcvanas évek. Ez a színes zakó színes póló is 90 előtt volt divat vagy nem? (én biztos nem hordtam ilyet, mert áltsulis voltam akkor)

BrunszvikTeréz 2009.12.12. 22:14:51

@Kurtz ezredes: Ezredes, Drága! Te csak védd a hazát és a kedves lányokat benne. Mással meg ne törődj.

Ez a dal bennem is osztálytársi emlékeket idéz. R. osztálytársnőmet különösen aki imádta a fiúkat és minden lehetséges pillanatban ezt üvöltette és ezt zúgatta a vókmenjében. Már nem is tudom, hogy ezért vagy másért vágtam át 6.-ban az asztal túloldalára. Pedig hírhedten birka türelmű vagyok. Így asszem én is kicsit Roschach vagyok...de csak kicsit és szégyenlem is magam.
De akkor az jó kis lány bunyó volt. ( kuncogás, amúgy modorosan )

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.12.13. 02:53:44

@BrunszvikTeréz:

A lánybunyót jó nézni, de csak ha lassan és finoman dögönyözik egymást ;D

BrunszvikTeréz 2009.12.13. 17:26:48

@Rorschach: hát, izé...türelmes vagyok, de akkor dühös lettem. Ritka, de kitörő erejű jelenség. Így azt hiszem a dögönyözésből, csak a dögöny maradt, az is csak az én részemről. ( szemlesütés, mély megbánás)

irrelevant 2009.12.13. 21:15:25

Ez simán pályázik a világ legrosszabb klipje címre. Úgy emlékeztem gyerekkoromból, hogy ezek menő arcok voltak, de nem... Az a Máté Péter-imitátor mit keres ott? :D

elistvan 2010.08.19. 19:01:04

@otvospeter: Én se csipáztam anno, pedig de sok csaj meg volt halva értük anno. Tisztára mint régen a Bonanza őrület. Ebben cserélődtek a tagok is ha jól emlékszem a és a végére már csak hárman maradtak nemde?

Adelaida 2011.08.16. 13:04:50

Én úgy emlékszem, hogy ez igazándiból sosem volt menő! Viszont ők voltak az első olyan csapat, amit profin akartak menedzselni a csúcsokig... De a lóláb azért eléggé kilógott, látszott, érződött az erőltetés... Egyébként a fiúk nem voltak ezek az ultimate szépfiúk akkor sem; Csoki pl. határozottan nem, de -fogjuk rá- karakteres hangja volt. Dobi Sanyi ilyen egzotikus, vagány arc akart lenni, annak idején azért nyaggatták, mert egy volt kommunista politikus, Dobi István unokája(?) volt. A szemüveges Szabi egy kicsit kilógott a sorból, avval az okuláréval ilyen introvertált romantikus figurát hozott - persze ez is ki volt találva. Emlékszem, volt egy klip, amiben lecsupaszodott a felsőteste - meglepően impozáns volt, nem egy geek tyúkmelle. Vilmányi Gábor meg - az Exoticban nyomult előtte,ő sztem nagyon jól néz ki - pár évvel ezelőtt láttam, görkorin!, semmit nem öregedett.
A videóklip egy vicc, a koreográfia szánalom, a dal is, az elcsúszott tátogás is, a szöveg is, a szinti is!! Nem volt menő. És 1990-ben jött ki ez a nóta (lehet, az LP tényleg '91-ben), mert 1990-ben, még általánosban vitattuk meg ezt a szánalomparádét.
És itt jegyezném meg, hogy van egy nagyon éles stílusbeli cezúra 1990 és 1991 között szerintem...
süti beállítások módosítása