Megindítjuk tévéreklám-sorozatunkat, amely hálás és kimeríthetetlen témának ígérkezik a 90-es évek szerelmesei számára. Volt itt néhány bő esztendő, amikor már nem kellett olyan reklámokat hallgatni, mint „Cipőt a cipőboltból”, a spotok nagy része mégsem hasonlított a mai szemetekre. Még a kapitalizmus zászlóshajójának is sikerült olyan helyes reklámokat összehozni, amely a Baader'n'Meinhof csoport tagjain kívül mindenki rokonszenvét elnyerte.
Érdekes de a ma már valahogy kevésbé divatos hasonló reklámokat készíteni hazánkban. Valamiért minden reklámguru úgy érzi, hogy neki kell megalkotni a legviccesebb, legütősebb és leglazább reklámot, amit ember alkothat. Ez a görcsös erőlködés azonban előre borítékolja, hogy vicces, ütős és laza évenként egyszer ha sikeredik. Most nézzük meg, hogy milyen volt a legendás évszak-specifikus Coca-reklámcsalád 3 apró darabkája:
A később születettek kedvéért mondjuk, hogy a „kinézek az ablakon a jégre, a hóra” sor az nem valami fanyar önirónia, hanem télen tényleg volt jég meg hó. Nem kellett érte Tótiáig buszozni:
A tavasz beköszöntének legkisebb jelére a Coca Cola rugalmasan reagált. Figyelem! Semmiféle „zúzunk partizni” gesztipéteresen laza műmájerkedés:
Ahogy a nyuszi megjelent, ismételten aktualizálták a félpercet. Az igazi döbbenet az egészben, hogy akkor Lola helyett trendiségben kiválóan megtette Sebestyén Márta is:
A nyár beköszöntével aztán nem sok lehetőség maradt, irány a bíícs, azon belül is a magyar tenger. Az érdekesség azonban, hogy mindezt – a hó-hó-t leszámítva – egy nyikkanás nélkül, mégis így született meg az egyik legklasszikusabb magyar Coca Cola reklám:
Az ifjabb generáció szintén elcsodálkozhat a tényen, hogy a siófoki Beach House már időtlen idők óta áll a Balaton fővárosában. Nézzünk egy klasszikust ’97-ből, benne az elmaradhatatlan pontgyűjtéssel, ami a cég válasza volt a legnagyobb vetélytárs „Pepsi-számmánia” játékára:
Az importált verziókkal most szándékosan nem foglalkozunk, egyrészt azért mert nem volt különösebben számottevő, másrészt azért, mert voltak helyettük ilyenek. Különösen fájó ezek után, hogy a cég jelenleg Duffy főszereplésével forgat reklámfilmeket, és hazánkban is ezeket sugároztatja. Nos Duffyról én először azt hittem, hogy Patrick Duffy – azaz Bobby – lesz az, megtekintve a reklámot kiderült, csúnya, buta és tökéletesen jellegtelen hanggal megáldott Hollywood-i celeb, csinos, okos, páratlan tehetségű velszi énekesnő, akit fél órás aktív gúglizás sem sikerült beazonosítani.
Kedves Coca Cola! Kapjátok össze magatokat, mert az utolsó jó reklámotoknak még szegény Kaszás Attila kölcsönözte a hangját. Nem lesz ez így jó!